Notes podle roků:

Notes v roce 2023:

6.4.2024 Černolice. Pěkný výšlap na Hřebeny, tentokráte od Všenor směrem k rozhledně na Červené Hlíně. První pozoruhodná zastávka byla u kostela sv. Jana Křtitele resp. hrobky místního podnikatele. Rozhledna je moderní a i když vypadá jako šikmá, není. Odtud k Černolickým skalám a zpět k Všenorům. A na zpáteční cestě ještě zastávka na ranči u Weisserů, kde pobíhá čerstvě narozený kůň.

¨

Kostel sv. Jana Křtitele u Všenor, rozhledna na Červené Hlíně a Černolické skály

31.12.2023 Silvestr v Krkonoších. Pro nás již tradiční lyžařský konec roku jsme letos měli v Peci pod Sněžkou. Počasí nevěstilo nic dobrého, již od narozenin je obleva a ač bylo opravdu hodně sněhu, většina již zase roztála. Nicméně na sjezdovkách v Peci je pořád dostatečná vrstva. Dorazili jsme v pátek a hned jsme se vydali na malý průzkum - vylezli jsme k Lyžařské chatě a zpět. V sobotu už jsme byli na lyžích, ale padal sníh, často s deštěm a v poledne jsme se museli jet převléct. I tak jsme stihli dost jízd, na sjezdovkách bylo volno. Nedělní lyžovačka byla mnohem lepší - přes noc to zmrzlo a bylo polojasno, dokonce i sluníčko na chvilku prokouklo. Zato Nový rok nevyšel vůbec, pršelo a tak jsme zvolili rychlý odjezd.

Večerní úprava sjezdovek, Javor, sluníčko nad Černou Horou a selfíčko i se Sněžkou v pozadí

7.10.2023 Maková Hora. Termín i místo dohodnuté se Seidlovými, nicméně bez nich. Vystoupali jsme na Makovou Horu - krásné poutní místo, kde právě probíhala mše a poté malý okruh k orlíku a poté přes Bohostice zpátky do Smolotel. Objevem byla restaurace v Bohosticích - ručně psaný jídelní lístek a bez debat domácí jídlo. Na dnešní dobu neuvěřitelné.

Maková Hora, Orlík a vytahování jedné z lodí, pohled na Makovou Horu z dálky

1.10.2023 Neveklov. Když už jsme vyráželi na jih na návštěvu, rozšířili jsme to na celý víkend. Zamluvil jsem ubytování co nejblíž a vybral trasu - v zásadě podél Mastníku a Křečovického potoka - Kozí hřbet, skautské a trampské osady na potoce, JZD Mír Neveklov z filmu a nakonec ubytování na zámku - shodou okolností jsme bydleli v Osečanech a sám majitel mi donesl klíče. Druhý den jsme tedy absolvovali i prohlídku rekonstruovaného objektu a musím vyseknout pikonu - prohlídka byla zábavná a odhodlání obou partnerů obdivuhodné. Odpoledne jsme navštívili Lukáše, jeho novou rodinu a dům s bazénem a i tady jsme víc než obdivovali jak to Lukáš zvládá.

Mastník pod Kozím hřbetem, secesní vodárna v Osečanech, Osečanský zámek a kostel sv.Václava u Chvojínku

4.9.2023 Dokončená dlažba. Po zhruba měsíci je dlažba kolem domu dokončena. "Naši" dlaždiči ještě o posledním víkendu položili kostky i na ochozí chodníček, takže jsem po návratu z cest našel už všechno dokončené. Výsledek je moc pěkný, hned mne to inspirovalo k dalším krokům - nejprve jsem natřel schody a poté i dveře na půdu na antracit, následovat bude kůlna, aby kolem domu vše zůstalo pokud možno upravené.

Když dorazil materiál, podkladní štěrk, rozpracovaný vchod a dokončený chodníček.

5.8.2023-6.8.2023 Doubravčice. Ačkoliv celou neděli pršelo, výšlap byl vydařený. Z Klánovic přes park a Škvorec do Hradešína - tady jsme jednak objevili pozoruhodný kostel sv. Jiří a také otevřenou restauraci, což nám přišlo vyloženě vhod. Přespali jsme u Jiřího v Doubravčicích, před tím jsme si ale prohlédli novostavbu a ochutnali vynikající polévku a domácí chléb. Druhý den jsme pokračovali údolím Doubravy (kaňon, staré trampské osady) až do Českého Brodu. Vlakem tam i zpět.

Hradešín, Jiřího domek v Doubravčicích, v kaňonu Doubravy, Český Brod

16.6.2023-25.6.2023 Rakousko a Maďarsko. Podnikli jsme okruh Rakousko-Uherskem - nejprve na Semmering a horskou dráhu Sneebergbahn, oba cíle byly výborné - prošli jsme kolem trati ze Semmeringu do Gloggnitz přes profláknutý 20 Schilling Blick a druhý den sešli ze Schneebergu podél trati - tady nám přálo štěstí a zastihli jsme historickou lokomotivu na nostalgické jízdě. Další dva dny jsme podnikali túry po Preiner Wand - pořád nám přálo počasí a také štěstí na pěkné ubytování. V Maďarsku jsme si za cíl vybrali koupání ve skalních jeskyních v Miškolci (překvapivě pěkně udělané) a ještě jsme stihli na Slovensku projít Košice,Prešov a navštívit příbuzné v Hertníku.

Schneebergbahn, Preiner Wang a Miškovec

10.2.2023 Maturitní ples v Plzni. Původně jsem měli jet v kompletní sestavě, pak se to začínalo komplikovat (Maruška lyže, Anička namocná) a tak byla konečná účast vlastně úspěchem. Martu totiž doprovodil (a dovezl) Janek. Ples byl v pěkném tempu, předtančení na motivy Alenky v říši divů, předtančení a potom zábava, kdy lokální hity střídaly ty více globální a parket se vcelku rychle zaplnil. Vydrželi jsme v pohodě do dvou, ubytování jsme totiž měli blízko.